Mensen willen wel veranderen, maar niet veranderd worden

Vertrouwen is een belangrijk ‘productiemiddel’. In essentie gaat het om het in beweging krijgen van mensen, zowel intern als extern.

De functies verkoop en marketing gaan steeds meer samen en iedere medewerker is eigenlijk ook marketeer, verkoper en serviceverlener.

Samenwerken zonder vertrouwen is als een doodlopende weg. De weg dient via relatie naar transactie te gaan en niet andersom, en ook niet alleen te bestaan uit transactie. De uitdagingen waarvoor ondernemingen staan kunnen niet door ondernemingen in hun eentje opgelost worden. De uitdagingen vragen een ecosysteemoplossing.

Mensen willen wel veranderen, maar niet veranderd worden. En klanten zijn net als mensen. Het gaat erom dat de (interne of externe) klant het verschil ziet en de waarde erkent. Wat vertel je, hoe vertel je het, hoe vaak en wie vertelt het? Het gaat niet alleen om bereiken maar ook om mensen raken. In marketingtermen: wees merk-waardig!

Business Biology

Laat een reactie achter